Nacht van de Ramadan: Succes of Mislukking?

Op 10 juli was ik aanwezig op het stadhuisplein vanwege de ‘Nacht van de Ramadan’. De bedoeling was een dag te vasten en niet kwaad te spreken en om 21.58u gezamenlijk een maaltijd te nuttigen.

Het was een zeer geslaagde avond. Genodigden en toevallige voorbijgangers zaten met elkaar aan tafel, maakten kennis met elkaar en praten met elkaar over de Ramadan, Lelystad en het Stadshart en wat ze nog meer bezig houden. Het was leuk om te ervaren hoe het project Onze Huiskamer deze toevallige ontmoetingen faciliteert. Iris en ik keken terug op een mooie avond.

Nacht van de Ramadan afb ramadan 1

Wat schetste mijn verbazing toen ik thuiskwam? Omroep Flevoland plaatste een negatief stuk over de avond: Nacht van de Ramadan mislukt. Ook Powned pikte het nieuws op: De Nacht van de Ramadan in Lelystad is uitgelopen op een enorme deceptie.

Ik vindt het jammer dat Omroep Flevoland niet wat langer is gebleven, na 22.00u was het gezellig druk. Het blijft lastig om positief nieuws te brengen, wellicht ook uit vooringenomenheid? Iris van ’t Bosch heeft in haar blog hier iets over geschreven:

‘Tijdens het interview merkte ik al dat de verslaggever mij die kant op probeerde te krijgen, de kant van mislukken.’

Kijk hier voor haar volledige blog: Nacht van de Ramadan.

2 Reacties op “Nacht van de Ramadan: Succes of Mislukking?

  1. Ik heb toevallig ’s middags het interview gehoord op Omroep Flevoland. De vraagstelling was helder, maar de antwoorden bleven uit. Misschien goed om dit nog even terug te luisteren.

  2. Bart van der Kolk

    Ik was er ook niet, maar hoorde uit eigen kring andere geluiden…
    Het idee is prima, dit moet vaker , is mijn mening. En natuurlijk was het pas na 22.00 uur wat drukker, want een ieder weet toch dat de vasten pas afgelopen is nadat de maan opgekomen is? (in andere bewoordingen nadat het donker is) En dan eet men eerst iets in huiselijke kring.. Het is jammer dat ‘onze ‘Flevolandse omroep weer eens de fout ingaat! Maar daar zijn we al aan gewend: berichtgeving niet volgens de feiten, maar naar wat gewenst wordt.

Geef een reactie

