Leegstand kantoren praktisch oplossen.

Om de leegstand van kantoren tegen te gaan én te benutten kunnen vastgoedeigenaren hun vastgoed geschikt maken om kleine ruimtevragers vanuit een duidelijk creatief of cultureel concept te huisvesten.

Maatschappelijke vastgoedondernemingen zoals Urban Resort, Beehive, Codum en ReBuild.nu fungeren als intermediairs tussen pandeigenaar en gebruikers. Het gaat om de organisatie van werving huurders, contractvorming, verhuur en exploitatie, marketing, programmering en beheer van het gebouw.

Lees ook mijn blog ‘10 Tool voor de marketing en Communicatie van vastgoed‘ en mijn blog ‘10 bouwstenen voor een succesvolle coworking space‘.

Dergelijke organisaties kunnen zorgen dat de door de eigenaar gewenste langere
huurcontracten gecombineerd worden met onderhuurders die kort huren. Ook kunnen de grote ruimten gecompartimenteerd worden en kan er management betaald worden en kunnen er regels opgesteld en gehandhaafd worden om het gebouw ordentelijk te beheren.

In Amsterdam is de afgelopen tien jaar ruim 115.000 m2 vastgoed geschikt gemaakt voor kleine ruimtevragers. Hier werken duizenden creatieve ondernemers en kunstenaars in alle delen van stad in allerlei verschillende vormen van creatieve bedrijfsverzamelgebouwen.

In mijn blog ‘Succesvolle Bedrijfsverzamelgebouwen | Concepten voor het oplossen van de kantoren leegstand‘ tref je een omschrijving van vier succesvolle bedrijfsverzamelconcepten aan.

Een Reactie op “Leegstand kantoren praktisch oplossen.

  1. Astrid Vogelzang

    Hoi Peter,

    Zo te lezen bereik je een hoop de laatste tijd. Leuk! Van mij heb je een tijdje niks gehoord. Ik denk dat je er wel vanuit gaat.. ik ga me me richten op het lesgeven. Daarom wil ik je bij deze formeel aangeven dat ik niet verder wil in de stadsontwikkeling op bedrijfsniveau. Ik heb het enorm naar me zin op de SGL en het ziet er naar uit dat ik daar met een aanstelling aan de gang kan. Hoop dat ik de ideen snel kan ervaren, heel veel succes! Groeten Astrid

    Date: Mon, 6 May 2013 21:11:07 +0000 To: astrid_vogelzang@hotmail.com

Geef een reactie

