10 tools voor de marketing en communicatie van vastgoed: Positionering, branding en festivalisering. [update]

1. Conceptontwikkeling
‘Conceptontwikkeling is een product, thema of idee tot leven wekken, zodat het meer tot de verbeelding spreekt en meer zeggingskracht heeft. De vakdisciplines die meedoen aan zo’n project werken samen, vullen elkaar aan en versterken elkaar. Het geheel is – na conceptontwikkeling – meer dan de som der delen.’

2. Branding
‘Brand is the promise, the big idea, and the expectations that reside in each customer’s mind about a product, service or company. People fall in love with brands, trust them, develop strong loyalties to them, buy them, and believe in their superiority. The brand is shorthand. It stands for something.’

3. Business Partnering
‘Business Partnering is de ontwikkeling van een succesvolle, langdurige, strategische relaties tussen klanten en leveranciers, op basis van het bereiken van de beste resultaten en duurzaam concurrentievoordeel.’

4. Storytelling
‘Storytelling is de vorm waarin mensen van nature communiceren. Verhalen zijn daarom een krachtig en effectief communicatiemiddel om uw visie en strategie uit te dragen naar relevante doelgroepen.’

5. Community
‘Het creëren van een Community is gericht op het versterken van de gemeenschap tussen individuen binnen een regionaal gebied (zoals een gebouw) of met een gemeenschappelijk belang.’

6. Social Media
‘Social media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst van een professionele redactie, de inhoud verzorgen. Hoofdkenmerken zijn interactie en dialoog tussen de gebruikers onderling.’
Tools: facebook, twitter, Linkedin, Youtube, blog, emailmarketing ea.

7. Traditionele marketing
Doen we hier nog aan?

8. Festivalisering van de marketing
‘Festivals en evenementen zijn laagdrempelig voor het publiek en het dient als ontmoetingsplek voor ondernemers en professionals en het kan een belangrijke rol spelen in de promotie van het merk, de locatie en het gebied.’

9. Virale Marketing (via @EmilieVlieger )
‘Virale marketing is een marketingtechniek die probeert met behulp van bestaande sociale netwerken de bekendheid van een merk te vergroten (of positieve associaties te bewerkstelligen) op een manier die te vergelijken is met een virale epidemie. Het lijkt op mond-tot-mondreclame versterkt door het internet, waardoor snel en goedkoop een groot aantal mensen bereikt kan worden.’

10. Co-Creatie (via @wiebederidder)
‘Co-creatie is een vorm van samenwerking, waarbij alle deelnemers invloed hebben op het proces en het resultaat van dit proces, zoals een plan, advies of product. Kenmerken van co-creatie zijn dialoog, ‘common ground’, enthousiasme, daadkracht en focus op resultaat. Voorwaarden voor succesvolle co-creatie zijn gelijkwaardigheid van de deelnemers, wederkerigheid, openheid en vertrouwen.’

Advertenties

6 Reacties op “10 tools voor de marketing en communicatie van vastgoed: Positionering, branding en festivalisering. [update]

  1. Interessant, zijn deze punten nader uitgewerkt en op basis waarvan tot stand gekomen?

    Groetjes,
    Trudy

  2. @Trudy de punten zijn (nog) niet uitgewerkt, wil ik zeker later oppakken. De punten zijn op basis van eigen ervaring tot stand gekomen.

  3. Interessant, ik ben momenteel bezig met een afstudeeronderzoek waar ik dit goed voor zou kunnen gebruiken. Op wat voor termijn denk je dit verder op te pakken?

  4. @Trudy geen idee eerlijk gezegd. Ik wil wel tijd vrij maken om een keer af te spreken. Kan ik deze punten toelichten, dat kan input zijn voor de blog…

  5. Pingback: Leegstand kantoren praktisch oplossen. | peterkrol

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s