Generatie C en de nieuwe marketing in retail!

GENERATION C

Als reactie op trend #5 van mijn blog van 17 juli over ‘40 trends in Het Nieuwe Winkelen‘ wil ik hier mijn visie delen op Reclame en Verkoop. Trendwatching.com heeft het over Generatie C. De C staat voor Content, en iedereen met een smartphone en een beetje creatief talent hoort hierbij.

‘The GENERATION C phenomenon captures the an avalanche of consumer generated ‘content’ that is building on the Web, adding tera-peta bytes of new text, images, audio and video on an ongoing basis.’

Hoe dit nu te vertalen? Dankbaar maak ik gebruik van de blog ‘Horeca & Social Media – Share The OFFLINE Fun!’van Jeroen van der Schenk. Vrij vertaald:

‘Essentie is dat retailers kansen onbenut laten om de offline ontmoetingsmomenten te vertalen naar online buzz in sociale netwerken. Veelal omdat de focus precies andersom ligt: bijvoorbeeld via twitter aanbiedingen verspreiden. Terwijl mijn inziens, al is het alleen al vanuit hospitality perspectief, de focus juist OFFLINE moet liggen. Laat het delen maar aan jouw klanten over. Dat werkt prima als je dit proces maar goed faciliteert.’

Tips en trucs:

1. Gebruik wifi in je winkel. De naam van het netwerk is gelijk aan jouw eigen unieke hashtag.

2. Stimuleer gasten om de content die zij online zetten (foto’s, video’s, check-ins etc) ook te voorzien van tags (bijv. jouw unieke hashtag) zodat je de content kunt aggregeren en cureren.

3. Gebruik twitternamen op naambadges, deel je facebookpagina in de winkel.

4. Biedt leuke gadgets of kortingen aan consumenten aan zodra zij content (video, foto’s of reviews) delen op je facebookpagina.

5. Communiceer na afloop online (via Facebook of Twitter) met je klanten. Feliciteer je klanten bijv. met hun aankoop..

6. Stimuleer Foursquare check-ins door te reageren op de klant zodra de check-in wordt gedeeld via Twitter of Facebook.

Meer ideeën hoe retailers de verbinding van OFFLINE naar ONLINE kunnen maken? Laat beslist een reactie achter 😉

Lees hier mijn blog: ‘15 social media tips voor, tijdens en na je evenementen.

Advertenties

2 Reacties op “Generatie C en de nieuwe marketing in retail!

  1. Pingback: 40 retail trends in ‘Het Nieuwe Winkelen’. | peterkrol

  2. Pingback: Generatie C en de nieuwe marketing in retail! | peterkrol | In diensten | Scoop.it

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s