Nieuwe ideeën hebben oude gebouwen nodig …. Of een grote zak met geld. #waterwijzer

Afgelopen tijd is De Waterwijzer veelvuldig in het nieuws geweest. Met het opstellen van een businessplan en het vinden van een investeerder had ik goede hoop op een positieve afloop. Ik was van mening dat de raad en het college van Lelystad hiermee het contract op een correcte manier met de VOF kon ontbinden en dat daarmee het cultuurhistorische gebouw De Waterwijzer behouden kon blijven.

Na diverse gesprekken met de VOF en mailcontact met anderen blijkt dat niet zo te zijn. De VOF stelt zich onvermurwbaar op, de .. ziet geen heil meer in andere oplossingen die worden aangedragen. Vandaag krijg ik via de mail het volgende advies:

‘We hebben er met elkaar alles aan gedaan wat binnen ons vermogen ligt, maar tot het onmogelijke is niemand gehouden. En komt er een moment dat je met elkaar die conclusie moet trekken. Wat mij betreft is dat moment nu aangebroken.’

Met pijn in mijn Lelystadshart heb ik daarom besloten om (ook vanwege mijn eigen gezondheid) de strijd voor De Waterwijzer op te geven. Terugkijkend op het proces blijkt dat de partijen niet op een oplossing zitten te wachten en dat het grootste struikelblok is voor een reddingsplan. Dus, als we op korte termijn geen grote zak met geld vinden dan blijft het een kansloze onderneming.

Maar goed, we hebben de foto’s en nog…….

En er zijn nog ideeën voor een tijdelijke event:

Geef een reactie

